NA

chess :)
Friday, April 22, 2011 ? 0 Atashinchi ?
ting ting ! ehh, chopp, chopp. aku bukannye nak main ting ting. haii ! assalamualaikum ! lame dah aku tak NEW POST kan. jelous pulak tengok blog org lain, hari hari post. haha, actuallyy, pssttt, sbnarnye hari hari aku on9 fb dlm ipad tp bile nak sign in blogger, rase maleh gilerr, hehee. nmpak tak aku tngah happyyy smacam nie ? hahaa. yeaaa, sy menang ! menang n MENANGgung kekalahan. hehee.

13 april 2011
hee, aku g pertandingan chess dkat smk keladi :)... best sangat ! ive got new experience, new friends n many all. twenty four dari sekolah aku g lawan chess kat sane. wuu. sesampai je kat sane, mak aihh, tokojut den. ramai ruponyo, ingatkan sikit je. sebelum masuk dewan, kitorang discuss discuss sikit pasal chess, bercelaru.
masuk aje dalam dewan, waduhh, terketar ketar nie, mcm msuk dewan periksa pon ade. peserta rmai gile ahh, 400 lbih. padat.


first set, aku kna main dngan budak smk kleadi. woahh, smpai je aku kat tmpat duduk, trus menyapa dy. nsib baik dy sporting. form 2 baru dy tu. bile dh start, fuhh. takot baii, lame lame hilang takut sbb aku dpat yakin yg aku dpat checkmate dy. tupp tupp, yes ! i got checkmate her. wuhh, alhamdulillah.

second set, lawan dngan budak smk kenari. form 2 jugak. but dy little bit sombong n pndiam. aku pon buat dont know jelaa ngn dy. mule mule , ingatkan dy dpat checkmate aku, then alhamdulillah aku dpat checkmate dy. wa  happyy gileerr ar. kluar je dewan, snyum lebar woo.

third set. fuhh, lawan dngan lubuk buntar. alamakk, sebaya umur. skejap je, dy dpat kalahkan aku. aku pon kluar dewan dlm keadaan keciwa ar. kitorang main skejap je, dlm 10 minute.

set four. lawan dngan budak smk jelutong. then, aku kalah lgi. redha je. dah dpat agak dah aku kalah mase tu.

set five. lawan dngan smk padang serai. budak fom 2. aku pling bngang skali ngn dy ar. asyik touch move je dy tu. aku sabor je. indian , biaselaa. pling lame amik, mase main ngn dy ar. yg lain smua dok tngok je kitorang main. aku segan ar, sbb nak kalah. tngok tngok, dy mnang. ayooo.

set six. lawan dngan smk jelutong lagi. kitorang dari start main, asyik tergelak je, hahaa. aku pling happy main ngn dy. shes tthe best. alhamdulillah aku mnang.

soo, aku just got 3 win 3 lose. takpela, even tak mnang, dpat pngalaman. best sngat. stiap kali habis game set je, bnda wjib diorang tanye msti soalan nie "mnang ke kalah" ? ish ish ish. apepon mmg best. ramai kawan aku knal. yeepieee. ok taaataaa.


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Forever Young-One Direction
" width="160" height="25">